Defining Own template für users/user

Hello dear Community!

I’m currently adapting our UCS to my own needs and now I’m faced with the challenge to adapt the user administration.
I would also like to completely redesign the input masks, since many fields are not necessary for us and others are missing.

However, I still lack the initial spark how to start with it.

First, I would have to replace the default template for users/user with my own container/module(?).
Then use settings/extended_attribute to position the fields in the corresponding groups and tabs.
If necessary, use settings/usertemplate to preset the fields.

But how do I start? I am very grateful for any suggestions.

Many greetings
Stephen

=======================================================

Hallo liebe Community!

Ich bin gerade dabei unseren UCS nach eigenen Bedürfnissen anzupassen und stehe jetzt vor der Herausforderung, die Benutzerverwaltung anzupassen.
Dabei würde ich gerne auch die Eingabemasken komplett neu erstellen, da viele Felder für uns nicht notwendig sind und andere wiederum fehlen.

Allerdings fehlt mir noch etwas die Initialzündung, wie ich damit beginnen soll.

Zunächst müsste ich das Standardtemplate für users/user durch einen eigenen Container/Modul(?) ersetzen.
Über settings/extended_attribute dann die Felder in den entsprechenden Gruppen und Tabs positionieren.
Ggglfs. über settings/usertemplate die Felder vorbelegen.

Aber wie fange ich an? Für Anregungen bin ich sehr dankbar.

Viele Grüße
Stefan